VETENSKAP       BILDNING       TRADITION

Sök på axess.se

Samhälle

Företagsetik i Mellanöstern

Av David Rönnegard

Skillnaderna är stora mellan hur västerländska och lokala företag definierar och uttrycker sin etik i arabvärlden. Grundläggande är att kulturella och religiösa värderingar genomsyrar hela samhället.

Du måste vara inloggad plusanvändare för att läsa hela artikeln.
Klicka nedan för att logga in eller läsa om hur du tecknar en prenumeration på Axess.

Logga in

Mest lästa just nu

1) Ingen utväg av Torbjörn Elensky

2) Välkommen till klassamhället av Susanna Popova

3) Bokslut över en falsk realism av Thomas Engström

4) Pseudovetenskap tar över i skolan av Isak Skogstad

5) Ingen att prata med av Per Svensson

NR 1 2013

Axess Magasin

Är en tidskrift inom området humaniora/samhällsvetenskap och utges av Axess Publishing AB. Tidskriftens målsättning är att fungera som en knutpunkt mellan den akademiska och den publicistiska sfären.

 

Chefredaktör: PJ Anders Linder
Redaktörer: David Andersson, Mats Wiklund, Jan Söderqvist.
Redaktionssekreterare: Catta Neuding (vik), Katarina O’Nils Franke (tjl)
Redaktionsråd: Niklas Ekdal, Peter Elmlund, Thomas Gür, Peter Luthersson, Nathan Shachar, Louise Belfrage
Ansvarig utgivare: Peter Elmlund

 

För att kontakta redaktionen, mejla redaktionen@axess.se.

...