VETENSKAP       BILDNING       TRADITION

Sök på axess.se

Sök i
Sortera

Samhälle

Företagsetik i Mellanöstern

Av David Rönnegard

Skillnaderna är stora mellan hur västerländska och lokala företag definierar och uttrycker sin etik i arabvärlden. Grundläggande är att kulturella och religiösa värderingar genomsyrar hela samhället.

Du måste vara inloggad plusanvändare för att läsa hela artikeln.
Klicka nedan för att logga in eller läsa om hur du tecknar en prenumeration på Axess.

Logga in

Mest lästa just nu

1) Ursäkta oss, förlåt förlåt av PJ Anders Linder

2) Det svårspelade kvinnokortet av Annika Borg

3) Enpartistaten begär förtroende av Kristina Sandklef

4) En fråga om värderingar av Jonathan Haidt

5) En dålig förlorare av Anna-Lena Laurén

NR 1 2013

Axess Magasin

Är en tidskrift inom området humaniora/samhällsvetenskap och utges av Axess Publishing AB. Tidskriftens målsättning är att fungera som en knutpunkt mellan den akademiska och den publicistiska sfären.

 

Chefredaktör: PJ Anders Linder
Redaktörer: David Andersson, Mats Wiklund, Jan Söderqvist.
Redaktionssekreterare: Catta Neuding (vik), Katarina O’Nils Franke (tjl)
Redaktionsråd: Niklas Ekdal, Peter Elmlund, Thomas Gür, Peter Luthersson, Nathan Shachar, Louise Belfrage
Ansvarig utgivare: Peter Elmlund

 

För att kontakta redaktionen, mejla redaktionen@axess.se.

...