TV > Marknaden i din hjärna > Säljaren läser din hjärna

Marknaden i din hjärna

Säljaren läser din hjärna

Fransk dokumentär om hur marknadsundersökningar nu kan göras direkt i din hjärna. Marknadsföretagen behöver inte ens längre ställa några frågor om vad du tycker om varan.

Eftersom många av dina inköpsbeslut ändå styrs av ditt undermetvetna är det enklare för marknadsundersökaren att hoppa över dialogen med dig som kund och i stället bara elektroniskt registrera hur din hjärna reagerar på olika stimuli.

Från 2010.

Originaltitel: Neuromarketing.

Säljaren läser din hjärna

Marknaden i din hjärna

Fransk dokumentär om hur marknadsundersökningar nu kan göras direkt i din hjärna. Marknadsföretagen behöver inte ens längre ställa några frågor om vad du tycker om varan.

Eftersom många av dina inköpsbeslut ändå styrs av ditt undermetvetna är det enklare för marknadsundersökaren att hoppa över dialogen med dig som kund och i stället bara elektroniskt registrera hur din hjärna reagerar på olika stimuli.

Från 2010.

Originaltitel: Neuromarketing.

Publicerat 16 jan, 2012
Tillgängligt till Ej tillgängligt

Prova Axess Digital gratis i 3 månader

Få obegränsad tillgång till:

  • Alla artiklar i Axess Magasin
  • Axess Televisions programutbud
  • E-tidning
  • Nyhetsbrev

Efter provperioden kan du fortsätta din prenumeration för endast 59 kr/mån – utan bindningstid.

Ta del av erbjudandet