Så tappade Bud Light sina kunder

Varumärke i kris. FOTO: NATALIE BEHRING / GETTY IMAGES

"Vilken rasism har du hittat hos dig, när du har rannsakat ditt inre?"

Stefan Löfven försöker först skoja bort frågan. Men journalisten upprepar: ”Men det handlar ju om att se strukturer också i sig själv? Har du hittat något sådant?”

Året är 2013. Löfven kommer inte undan. Han måste rannsaka sig själv. Eller åtminstone försöka ge ett trovärdigt intryck av att göra det. Till slut svarar han: ”Nej.”

Frågan var inte gripen ur luften. I sitt installationstal som partiledare hade Stefan Löfven slagit fast att ”rasistiska tankesätt visar sig i hela samhället, ...

Den här innehållet är en del av Axess+.

Bli prenumerant för att få åtkomst nu!

Prenumerera
Fredrik Johansson

Konsult och skribent.

Läs vidare

Prova Axess Digital gratis i 3 månader

Få obegränsad tillgång till:

  • Alla artiklar i Axess Magasin
  • Axess Televisions programutbud
  • E-tidning
  • Nyhetsbrev

Efter provperioden kan du fortsätta din prenumeration för endast 59 kr/mån – utan bindningstid.

Ta del av erbjudandet